torsdag 21 juni 2012

Torsdagkväll, körsbär och jordgubbar

Finaste Martin kom hem med stora fina körsbär och jordgubbar till mig. Han är för fin! Så nu sitter jag bara i soffan och latar mig. Ikväll ska vi ta det lugnt och titta på en snövitfilm och äta jordgubbar och grädde.

Dagen igår i Stockholm var stressig och jag kände mig som en jojjo mellan alla tunnelbanestationer. Jag han med att träffa fina Emelie, blivande Gudmor och äta lunch. Sedan blev det en tripp till kärrtorp och fantastiska Irene och hennes lilla dotter Saskia, som vår smula fick ärva en hel resväska med kläder av. Massor, Massor med kläder! Tack!! Och till sist landade vi i Hagsätra hos Anna och Mano och deras tre underbara ungar. Dem bjöd på middag och så fick vi blöjor och bärsele och jag fick lite gravidkläder. Tack!
När vi kom hem igår var vi helt färdiga.. det blev kudden direkt och jag sov till 11 idag medan stackars Martin gick till jobbet klockan 6. 


Idag har jag inte orkat med någonting känns det som, det har varit så varmt och kroppen och fötterna har ömmat efter allt farande igår. Men jag bakade i alla fall en "farmors chokladkaka" och en sockerkaka till helgen, som vi ska fira med Martins släkt och familj som hyrt stuga i Kolmården. Det blir nog en lugn och stillsam midsommar för vår del, med massor av god mat som farmor har lovat mig och smulan. 


Trevlig midsommar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar