torsdag 14 juni 2012

Lite gnäll


Igår kväll fick jag riktigt ont och ville varken ligga stilla eller röra på mig. Jag låg och suckade i soffan och det mesta kändes jobbigt och hopplöst. Tillslut tog jag ett bad och jag lyckades slappna av och efter det släppte smärtan lite och humöret blev bättre. Varm och mjuk i kroppen kunde jag tillslut somna efter lite soffmys med den bästa, men natten har varit full av stressiga drömmar/ mardrömmar och jobbiga toalettbesök. Molande smärta i bäckenet som strålar ut i benen ända ner i knäna. Tänk er växtvärk som man hade som liten.

Kroppen är tung och benen känns som bly. Jag ska försöka vila idag och se om det blir bättre. Jag vill inte vara en trött, gnällig, gravid skata. Jag vill glänsa, le och må bra. Det är så lång tid kvar att må dåligt om det inte går över.

Gnäll, gnäll, gnäll!

Det är fint väder idag och det ser ut att bli både soligt och varmt så jag kanske ska ta mig ner i källaren och hämta solstolarna, hitta en plats i skuggan och börja läsa någon bra bok. Jag var på biblioteket igår men hyllorna och böckerna började svaja och jag kände mig yr och illamående efter bara några minuter. Så jag vände på klacken och åkte hem istället. Men jag har faktiskt böcker jag fick i julklapp som jag inte läst än. Kanske läge att börja med dem.

Hoppas ni får en bra dag och en fin helg där ute!

PS. Fredag 15 Juni ska det stå, vet inte varför bloggen inte ändrat datum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar