söndag 15 juli 2012

Söndag och Vecka 36

Igår var jag och Martin på nya spiderman filmen och den var faktiskt riktigt bra! Så bra att jag faktiskt kunde sitta stilla och njuta av att vara på bio, trotts vattenmelonen jag har i knät. Vår Liten sparkade och hade gymnastik pass där inne hela filmen och jag började undra om han tänkte ta sig ut där under bion. Men han var nog bara irriterad över alla höga ljud och att jag inte låg i sängen som jag brukar vid den tiden.

Det blev en riktig toppen kväll för bara oss. Lite extra mys och kärlek behövs i väntans tider. Speciellt när man känner sig som en valross. Tung och otymplig på land. 

Idag går jag in i vecka 36 och enligt statistiken föds dem flesta barn mellan vecka 37 och 42. Spännande!! Visserligen är det väldans långt mellan vecka 37 och 42 så får jag vänta ända till sista veckan så vet jag inte vart jag tar vägen. Ska man stå ut så länge...? Man gör väll det antar jag. Och Bebis vet ju bäst när det är dags att komma ut. Det är han som bestämmer när han är redo för världen och han vill väll va hos sin mamma så länge som möjligt. 

Ja tänk vilken omställning att komma ut i den riktiga världen. Nu behöver han inte ens andas själv, han får maten serverad precis hela tiden och det är precis lagom varmt och gosigt. Sen ska han ut i en kall och kantig värld med massor av nya dofter och intryck. Han ska andas och äta själv och se till så han inte blir för varm eller kall. Det är verkligen ett mirakel! Att allt fungerar. 

Veckan som kommer nu har jag inte en enda sak planerad. Hur ska jag få tiden att gå? Jag tänkte försöka mig på långa promenader och blåbärsplockning. Det börjar bli så långtråkigt att vara inne. 

Nåja! Hoppas helgen varit bra och att det blir en solig vecka för oss :-)

Kärlek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar