onsdag 18 juli 2012

Positiva saker


När som helst eller om 4 veckor, kanske till och med 6 veckor.
31 dagar.. är alla som jag efter vecka 34? Ska man känna sig såhär?


Positiva saker att se fram emot i väntans tider:

  • På fredag kommer Anna, Mano och barnen förbi en stund. Det är alltid trevligt att träffa dem och dem är så snälla och tar med sig saker till oss. Madrass till bebis, snuttefilt och om det får plats i bilen ett barbord med två stolar till köket.
  • Helgen, Martin är ledig och jag får sällskap om dagarna.Mysiga sovmornar och helgfrukostar med ägg och bacon. Kanske blir det fint väder och grillning..?
  • På måndag ska jag till barnmorskan. Att gå dit känns alltid som ett steg närmare vår bebis. Jag blir alltid lika glad av att få höra hans små hjärtljud. Kanske kan jag få gnälla av mig lite hos henne också.
  • Tisdag, Onsdag, Torsdag får jag förhoppningsvis besök av fina, fina Emelie. Min kära vän och blivande gudmor. Hon har aldrig varit och hälsat på mig här i Norrköping men det skulle vara underbart om det blev så. Då ska vi fota, fika och ha det bra.
  • 1:a Augusti ska jag och Martin till Stockholm och fotograferas för Föräldrar & Barns Gravid tidning. Och på kvällen ska vi äta middag med blivande farmor och farfar och farbror. 
Små ljusglimtar har jag i alla fall dem närmaste två veckorna. Efter 1:a Augusti får han gärna komma lille bebis. Helst på natten mellan 1 Augusti och 2 Augusti..

Någon som vågar gissa vilket datum han kommer??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar