onsdag 4 april 2012

Sömnrus och morgonljus


Ljus sipprar in genom persiennerna och sticker mig i ögonen, så jag vänder mig sömnigt om i sängen. Lakanen prasslar när jag kryper närmare din bara rygg, när jag smyger in min arm under ditt täcke, omfamnar värmen. Jag pressar ansiktet mot din hud, din tatuerade rygg. Snusar in doften av dig och viskar så tyst jag bara kan:
>>Det här är det bästa som finns smulan<<
Jag sluter ögonen och gömmer mig bakom dig. Gömmer mig för morgonen och ljuset. Känner dig i mina lungor när jag drar ett andetag, känner värmen stråla från din sovande kropp. Smulan sparkar extra i din närhet, kanske för att mitt hjärta slår ett extra slag när min hud snuddar vid din. Det är kärlek i sömn rus och morgon ljus, under gröna lakan i vårt gröna sovrum.  
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar