måndag 2 april 2012

Andra april

Jag säger saker jag inte menar, jag har munsår och  jag mår illa. Inget är fint och inget är rätt. Allt är fult och allt är fel. Ibland vill jag bara gråta men oftast gråter jag fast jag inte vill. Och jag tror att ingen i hela vida världen förstår. Men det är så det ska vara, det är normalt och jag är bara gravid.

Jag vet att det var meningen med mycket bild och lite text i den här bloggen, det skulle vara mycket foto och lite graviditet. Jag ville inte ha en sådan där töntig mamma blogg om gravid krämpor, barnvagns kval och långa texter om längtan och förundran. Men när mitt liv plötsligt kretsar runt det där, ja då får fingrarna lust att dansa fram ord och berätta, beskriva om just längtan och förundran. Om oro och om stress.

Det finns så mycket att undra över och det finns så mycket jag inte vet hur man pratar om. Jag googlar bebis bilder, läser vecka-för-vecka-fakta på 4 olika sidor om vårt barns tillväxt, jag läser fina bloggar om nyblivna unga mammor och jag älskar att titta på unga mödrar. Jag till och med spelar musik och sjunger för vår smula och jag längtar otroligt.

Det som är jobbigast är att jag inte trivs med min kropp. Och det verkar inte spela någon roll vad jag gör, kläder, hår, smink, skor etc. Alltid känns något fel och obekvämt och jag hoppas att jag snart ska få njuta av min nya kropp och tycka den är fin.

Titta in på http://manskligvarme.blogspot.se/ dem är så fina!

Kram

2 kommentarer:

  1. Åh, grattis till tussen i magen! Gud vad underbart deborah! Och tack för länken.

    Förstår verkligen dina känslor och jag hoppas det vänder för dig. Och gör de inte det och bara blir värre så som det gjorde för mig, så gör det inget, hur tufft det än blir för både kropp och själ så är det så himla värt det när du får ditt barn till bröstet efter förlossningen.

    Många kramar!

    SvaraRadera
  2. Tack och stort Grattis tillbaka till lilla Gabriel!:-)
    Tack va fint skrivet, jag hoppas det blir bättre och det är bättre till och från. Jag ska fortsätta följa er det ger mig hopp, ni är så himla fina!

    Kram till alla tre!

    SvaraRadera