tisdag 17 april 2012

April väder

Idag har himlen kastat ut både hagel, snö och regn mellan solens strålar och vindens hårda pustar. Men fåglarna kvittrar då envist och fiskmåsarna skriker då lika envist, träden knoppar lika så och tulpaner svajar ostadigt men bestämt i rabatterna. Det är en envis sommar och en envis vinter som slåss. Jag hoppas sommaren vinner snart, så jag kan få sträcka på mina bleka bara ben i solen och bli gyllenbrun om axlarna. Gud vad jag längtar!

Idag flyttade jag in i sovrummet med mina skolböcker, franska revolutionen och andragradsfunktioner har jag pluggat sedan klockan tio i morse. En promenad till affären och spårvagnen tillbaka. Ja det är vad jag hunnit med mellan Napolionkriget och alla X och Y:n. Jag är ganska stolt över mig själv ändå, det känns skönt att gör det man ska. Och nu har jag nog tid över att göra något roligt på torsdag, min andra plugga hemma dag. Kanske baka bröd eller börja sy något till vår bebis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar